Koncert Brædstrup IF 100 års jubilæum, klik her
Brædstrup IF’s 100 år jubilæums tidsskrift, klik her.
Ekstra artikel til jubilæums tidsskriftet, klik her.
Brædstrup IF 1. hold 1970 -2024, klik her.
Formandsliste Seniorfodbold fra 1985- 2024, klik her.
Fotos fra BIF 100 år jubilæumsfest.
Kransenedlæggelse Æresmedlemmer.
Her er sider om de forskellige aktiviteter, som vi byder på i foreningen,
kig dig endeligt rundt på siderne og se om der er noget som kunne friste dig.
Privatlivspolitik for Brædstrup Idrætsforening
(24-05-2018)
Brædstrup Idrætsforenings dataansvar
Vi behandler personoplysninger og har derfor vedtaget denne privatlivspolitik, der kort fortæller dig, hvordan vi behandler dine personoplysninger til sikring af en fair og gennemsigtig behandling.
Gennemgående for vores databehandling er, at vi kun behandler personoplysninger til bestemte formål og ud fra berettigede (legitime) interesser. Vi behandler kun personoplysninger, der er relevante og nødvendige til opfyldelse af de angivne formål, og vi sletter dine oplysninger, når de ikke længere er nødvendige.
Kontaktoplysninger på den dataansvarlige
Brædstrup Idrætsforening er dataansvarlig, og vi sikrer, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med lovgivningen.
Kontaktoplysninger:
Behandling af personoplysninger
Vi behandler følgende personoplysninger :
1) Medlemsoplysninger:
– Almindelige personoplysninger:
o Registrerings- og kontaktoplysninger som navn, køn, adresse, indmeldelsesdato, telefonnummer, fødselsdato, e-mailadresse
2) Oplysninger om ledere og trænere:
– Almindelige personoplysninger:
o Kontaktoplysninger som adresse, telefonnummer og e-mailadresse
o Andre oplysninger om tillidsposter, andre hverv i relation til foreningen og bankkontonummer.
o
– Personoplysninger, der er tillagt en højere grad af beskyttelse:
o CPR-nummer
o Oplysninger om strafbare forhold ved indhentelse af børneattest
Her indsamler vi oplysninger fra
Normalt får vi oplysningerne fra dig. I nogle tilfælde kan der være andre kilder:
• Offentlige myndigheder, f.eks. nødvendige skatteoplysninger ved udbetaling af løn
• Idrættens hovedorganisationer, f.eks. oplysninger om klubskifter, karantæner og kursusdeltagelse.
Foreningens formål med behandling af dine personoplysninger
Vi behandler dine personoplysninger til bestemte formål, når vi har en lovlig grund.
Lovlige grunde til behandling er særligt:
• Foreningens berettigede (legitime) interesser i at behandle dine oplysninger (interesseafvejningsreglen)
• At det er nødvendigt for at opfylde en kontrakt med dig
• Behandling efter lovkrav
• Behandling med samtykke
Formålene:
1) Formål med behandling af medlemsoplysninger:
• Foreningens medlemshåndtering, herunder kontingentopkrævning
• Som led i foreningens idrætsaktiviteter og andre aktiviteter, herunder planlægning, gennemførelse og opfølgning
• Opfyldelse af lovkrav, herunder folkeoplysningsloven
• Levering af varer og ydelser du har bestilt
• Administration af din relation til os
2) Formål med behandling af oplysninger på ledere og trænere:
• Håndtering af trænernes og ledernes hverv og pligter i foreningen
• Overblik over og forbedring af erfaringer og kompetencer, herunder kurser
• Opfyldelse af lovkrav
• Udbetaling af løn, godtgørelser, refusioner og lignende
• Administration af din relation til os
Vi behandler kun personoplysninger ud fra legitime interesser
I det omfang vi behandler dine medlemsoplysninger på baggrund af interesseafvejningsreglen, vil denne behandling udelukkende være motiveret af berettigede (legitime) interesser som:
• Udøvelse af idrætsaktivitet, herunder udfærdigelse af holdkort, holdopstillinger, interne resultatlister m.v.
• Håndtering af dine medlemsrettigheder i henhold til vedtægterne m.v., herunder i forhold til generalforsamling
• Opfyldelse af medlemspligter, herunder opkrævning og betaling af kontingent m.v.
• Afholdelse af sociale arrangementer, sportslige aktiviteter samt andre aktiviteter
• Brug af situationsbilleder taget i foreningen, der afbilder en konkret aktivitet eller situation i foreningen
• Videregivelse af dine almindelige personoplysninger til specialforbund i DIF, til DGI samt til DGI’s landsdelskontorer, i relevant og nødvendigt omfang i forbindelse med idrætsaktivitet
• Da foreningen er medlem af idrætsorganisationer, sker der videregivelse af oplysninger om ledere og træner til disse, for at ledere og trænere kan modtage information og aktivitets- og kursustilbud fra disse idrætsorganisationer
• Af praktiske og administrative hensyn opbevarer vi dine almindelige medlemsoplysninger også i en periode efter din udmeldelse af foreningen
• Af hensyn til kontaktmuligheder kan der for børn og unge under 18 år behandles oplysninger om forældrene
• Bevaring af oplysninger med historisk værdi til statistik og lignende
Samtykke
Oftest vil vores behandling af dine personoplysninger basere sig på et andet lovligt grundlag end samtykke. Vi indhenter derfor kun dit samtykke, når det i sjældne tilfælde er nødvendigt for at behandle dine personoplysninger til de formål, der er beskrevet ovenfor.
Hvis vi indhenter dit samtykke, er det frivilligt, om du vil give samtykke, og du kan til enhver tid trække det tilbage ved at give os besked om det.
Når vi indhenter personoplysninger om børn og unge, foretager vi en vurdering af, om barnet selv er i stand til at afgive de pågældende personoplysninger. Hvis ikke, indhenter vi samtykke fra en forælder. Vores udgangspunkt er 15 år.
Indsamler vi personoplysninger på børn via informationstjenester (apps og sociale medier), kan børn fra og med de er fyldt 13 år selv afgive samtykke.
Videregivelse af dine personoplysninger
I forbindelse med idrætsaktivitet sker der videregivelse af oplysninger om deltagelse og resultater til relevante idrætsorganisationer.
Der sker videregivelse af oplysninger om ledere og trænere i relevant omfang til idrætsorganisationer, som foreningen er medlem af.
Vi videregiver ikke personoplysninger til firmaer til markedsføring uden dit samtykke.
Opbevaring og sletning af dine personoplysninger
Vi har forskellige behandlingsformål og opbevaringsperioder alt efter, om vi behandler dine personoplysninger som medlem af foreningen, som ulønnet leder eller træner eller som lønnet leder eller træner:
Medlemmer:
Vi vil opbevare dine personoplysninger i en periode fra medlemskabets ophør og i overensstemmelse med følgende kriterier:
• Af praktiske og administrative hensyn opbevarer vi dine almindelige medlemsoplysninger i op til 3 år efter kalenderåret for din udmeldelse af foreningen
Ulønnede ledere og trænere:
Vi vil opbevare dine personoplysninger i en periode fra ophøret af dit virke og i overensstemmelse med følgende kriterier:
• Af praktiske og administrative hensyn opbevarer vi dine almindelige medlemsoplysninger i op til 1 år efter dit virke er ophørt
Lønnede ledere og trænere:
Vi vil opbevare dine personoplysninger i en periode fra ophøret af dit virke og i overensstemmelse med følgende kriterier:
• Bogføringsbilag, herunder f.eks. lønbilag, skal gemmes i 5 år fra udløbet af det regnskabsår, som bilaget drejer sig om
• Andre relevante oplysninger til opfølgning og stillingtagen til eventuelle krav gemmes i 5 år efter arbejdet er ophørt
• Vi opbevarer dog oplysninger på såvel medlemmer, ledere og trænere til statistik og lignende, så længe de har historisk værdi.
Dine rettigheder
Du har en række særlige rettigheder efter persondataforordningen, når vi behandler personoplysninger om dig:
• Retten til at blive oplyst om behandlingen af data
• Retten til indsigt i egne personoplysninger
• Retten til berigtigelse
• Retten til sletning
• Retten til begrænsning af behandling
• Retten til dataportabilitet (udlevering af data i et almindeligt anvendt format)
• Retten til indsigelse
Du kan gøre brug af dine rettigheder, herunder gøre indsigelse mod vores behandling, ved at henvende dig til os. Vores kontaktoplysninger finder du øverst.
Hvis du f.eks. henvender dig med en anmodning om at få rettet eller slettet dine personoplysninger, undersøger vi, om betingelserne er opfyldt, og gennemfører i så fald ændringer eller sletning så hurtigt som muligt.
Du kan altid indgive en klage til en databeskyttelsestilsynsmyndighed, f.eks. Datatilsynet.
Revidering af privatlivspolitikken
Vi forbeholder os retten til at foretage ændringer i denne privatlivspolitik fra tid til anden. Ved ændringer vil datoen øverst i privatlivspolitikken blive ændret. Den til enhver tid gældende privatlivspolitik vil være tilgængelig på vores websted. Ved væsentlige ændringer vil du modtage meddelelse herom.
Denne privatlivspolitik er vedtaget af Brædstrup Ifs bestyrelse d. 24 maj.
VEDTÆGTER FOR BRÆDSTRUP IDRÆTSFORENING AF 1924
Foreningens navn er Brædstrup Idrætsforening af 1924. I det følgende kaldet foreningen. Foreningen er hjemmehørende i Horsens Kommune.
Foreningens formål er at virke til gavn for idrættens fremme i Horsens Kommune. Foreningen skal være tilsluttet de hovedforeninger, der er mest formålstjenlige for foreningens aktiviteter.
Foreningen består af lige så mange afdelinger, som der er idrætsgrene inden for foreningen. Oprettelse og nedlæggelse af afdelinger kan alene vedtages af generalforsamlingen.
Bestyrelsen kan nedsætte komiteer efter behov. En komites formål skal ligge inden for rammerne af de aktiviteter, der kan udbydes i foreningen. Komiteen skal mindst bestå af en formand og en kasserer. Den enkelte komite har selvstændig økonomi og regnskab. Regnskabet indgår i det samlede regnskab for foreningen på lige fod med afdelingernes regnskab.
Som medlemmer kan optages alle, der vil virke under, og respektere foreningens vedtægter. Man er medlem af foreningen, når man har betalt sit kontingent til de respektive afdelinger i regnskabsåret. Passivt medlemskab opnås ved at betale et af bestyrelsen fastsat beløb pr. år. Bestyrelsesmedlemmer, trænere og ledere er automatisk medlemmer af foreningen. Bestyrelsen kan udnævne æresmedlemmer.
Bestyrelsen kan ekskludere et medlem af foreningen, eller idømme et medlem karantæne, hvis den pågældende person overtræder de for foreningen gældende normer og regler. Den pågældende har dog ret til at indanke afgørelsen for den førstkommende generalforsamling efter de i S 9 gældende regler.
Bestyrelsen består af en formand, en næstformand, en kasserer, en sekretær, 2 menige medlemmer og en repræsentant fra hver afdeling.
Bestyrelsesmedlemmer vælges for 2 år ad gangen.
Formand, sekretær og et menigt medlem vælges på ulige årstal – næstformand, kasserer og et menigt medlem vælges på lige årstal. Halvdelen af afdelingsformændene er på valg hvert år.
Afdelingerne kan være repræsenteret af et andet udvalgsmedlem end afdelingsformanden i bestyrelsen.
De stemmeberettigede er også valgbare til bestyrelsen, dog skal formand og kasserer være minimum 18 år.
I tilfælde af udtræden kan bestyrelsen konstituere et nyt medlem frem til den førstkommende generalforsamling.
Ingen kan vælges til bestyrelsen, medmindre de er til stede på generalforsamlingen eller forinden har givet tilsagn over for bestyrelsen.
Bestyrelsens formand, næstformand, kasserer, sekretær og de 2 menige medlemmer udgør et forretningsudvalg. Forretningsudvalget varetager foreningens daglige ledelse og arbejder ud fra de rammer som bestyrelsen fastsætter.
Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst halvdelen af medlemmerne er til stede.
Bestyrelsen fører referat over sine beslutninger og den fastsætter selv sin forretningsorden.
Hver afdeling udpeger et udvalg til varetagelse af afdelingens interesser. Udvalgene består af det antal personer som afdelingen finder tilrådeligt, dog mindst afdelingsformand og afdelingskasserer.
Generalforsamlingen er foreningens øverste myndighed. Ordinær generalforsamling afholdes hvert år i marts måned.
Generalforsamlingen skal som minimum have følgende dagsorden:
Indkaldelsen sker direkte til medlemmerne via foreningens administrationssystem og ved opslag på foreningens hjemmeside. Indkaldelsen skal ske med minimum mindst 10 dages varsel.
Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være formanden i hænde senest 5 dage før generalforsamlingen.
Senest 3 dage før generalforsamlingen er den endelige dagsorden tilgængelig på foreningens hjemmeside.
Stemmeret har alle medlemmer, der er fyldt 14 år. Medlemmer under 14 år kan være repræsenteret af en forælder. Forælderen har en stemme pr. medlem under 14 år.
Skriftlig afstemning skal finde sted, hvis blot et tilstedeværende medlem ønsker det.
Vedtægtsændringer og øvrige punkter på dagsordenen afgøres ved simpelt flertal. Der kan ikke stemmes ved fuldmagt.
Foreningens regnskabsår går fra den 01. januar til den 31. december.
De enkelte afdelinger kan selvstændigt disponere inden for det budget, som bestyrelsen har godkendt. Afdelingen aflægger regnskab over for bestyrelsen, og dette regnskab indgår i det samlede regnskab for foreningen.
Afdelingerne er ikke selvstændige juridiske enheder.
Foreningen tegnes af hovedformand, næstformand og hovedkasserer hver for sig.
Ved optagelse af lån eller andre lignende forpligtelser tegnes foreningen af den samlede bestyrelse. Dog med de begrænsninger at gældsforpligtelser alene kan indgås af myndige bestyrelsesmedlemmer.
Der påhviler ikke foreningens medlemmer nogen personlig hæftelse for de forpligtelser, som påhviler foreningen.
De tegningsberettigede kan meddele fuldmagt til andre enkeltpersoner.
Foreningens regnskab revideres af 2 revisorer valgt på generalforsamlingen. Revisorerne vælges på skift for 2 år.
Ekstraordinær generelforsamling afholdes, når et flertal af bestyrelsen eller 50 af de stemmeberettigede medlemmer ved skriftlig henvendelse over for formanden, fremsætter krav herom med angivelse af dagsorden. Afholdelse finder sted senest 1 måned efter, kravet er fremsat.
Indkaldelsen sker direkte til medlemmerne via foreningens administrationssystem og ved opslag på foreningens hjemmeside. Indkaldelsen skal ske med mindst 10 dages varsel.
Beslutning om foreningens opløsning kan vedtages på en ordinær generalforsamling, hvor halvdelen af de stemmeberettigede medlemmer er til stede, og 3/4 af de afgivne stemmer er for opløsningen. Er der ikke et tilstrækkeligt antal medlemmer til stede, men 3/4 af de afgivne stemmer er for opløsningen, indkaldes til en ekstraordinær generalforsamling, hvor beslutningen afgøres ved simpelt stemmeflertal — uanset antallet af de tilstedeværende stemmeberettigede medlemmer.
Ved foreningens opløsning skal foreningens formue og øvrige ejendele anvendes til idrættens fremme i Horsens Kommune i henhold til generalforsamlingens beslutning.
Således vedtaget på ordinær generalforsamling den 20. marts 2025.
Alf Mathiesen
Dirigent
Folketinget har ved lov vedtaget, at alle idrætsforeninger fra den 1. juli 2005 skal indhente børneattest, før de ansætter trænere, instruktører og holdledere, som skal have direkte og vedvarende kontakt med børn under 15 år.
En børneattest indeholder oplysning om en eller flere straffelovsovertrædelser såsom:
Incest, samleje eller anden kønslig omgang med børn under 15.
Besiddelse af børnepornografi.
Blufærdighedskrænkelse over for børn under 15 år.
Der kan kun indhentes oplysninger på trænere, instruktører og holdledere, der giver Deres samtykke. Hvis den pågældende ikke giver sit samtykke, må han/hun ikke ansættes og virke i foreningen.
Brædstrup Idrætsforening af 1924 skal og vil selvfølgelig efterleve denne lov på forsvarlig vis i dagligdagen med udgangspunkt i nogle få og enkle leveregler om adfærd:
– Der skal altid være to voksne ledere med på klubbens ture, og ingen voksne sover i samme seng som børnene.
– Klubbens trænere og ledere klæder ikke om sammen med børnene.
– Ingen trænere eller ledere invitere børn med hjem privat, uden at forældrene er orienteret og der er to voksne tilstede.
– Man skal undgå seksuelt krænkende bemærkninger, og kun berøringer i tilknytning til idrætten er tilladt. Dvs. i forbindelse med instruktion, jubel eller trøst.
– På det overordnede plan bør klubben udvise åbenhed og udsende et signal om, at man altid kan komme til klubbens ledelse, hvis man har mistanke om et overgreb eller blot mener, at den almindelige adfærd i klubben bør diskuteres.
– Mobiltelefoner må ikke medbringes i omklædningsrum.
Udnævnt i 1949 – Rasmus Hansen
Udnævnt i 1949 – Antonius Mogensen
Udnævnt i 1954 – Chr. Rungholm
Udnævnt i 1984 – Ejner Søndergaard
Udnævnt i 1984 – Kresten Søndergaard
Udnævnt i 1984 – Ove Mikkelsen
Udnævnt i 1994 – Robert Pedersen
Udnævnt i 1999 – Egon Møller Jensen
Udnævnt i 1999 – Poul Erik Holm
Udnævnt i 1999 – Erik Pedersen
Udnævnt i 1999 – Frits Kristoffersen
Udnævnt i 2014 – Kurt Hansen
Udnævnt i 2014 – Frede Benfeldt
Udnævnt i 2014 – Poul Erik Mouritsen
Udnævnt i 2024 – Ole Schultz
Udnævnt i 2024 – Ole T. Petersen
Udnævnt i 2024 – Birger Jensen
Udnævnt i 2024 – Solvejg Vissing
Udnævnt i 2024 – Finn Weel Jensen
Skal du holde fest men lige mangler pladsen, så fortvivl ikke!
Du lejer bare BIF teltet…
Herunder kan du se Brædstrup IF filmen via youtube link:
Brædstrup IF 100 år film
Her er sider om de forskellige aktiviteter, som vi byder på i foreningen,
kig dig endeligt rundt på siderne og se om der er noget som kunne friste dig.
Privatlivspolitik for Brædstrup Idrætsforening
(24-05-2018)
Brædstrup Idrætsforenings dataansvar
Vi behandler personoplysninger og har derfor vedtaget denne privatlivspolitik, der kort fortæller dig, hvordan vi behandler dine personoplysninger til sikring af en fair og gennemsigtig behandling.
Gennemgående for vores databehandling er, at vi kun behandler personoplysninger til bestemte formål og ud fra berettigede (legitime) interesser. Vi behandler kun personoplysninger, der er relevante og nødvendige til opfyldelse af de angivne formål, og vi sletter dine oplysninger, når de ikke længere er nødvendige.
Kontaktoplysninger på den dataansvarlige
Brædstrup Idrætsforening er dataansvarlig, og vi sikrer, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med lovgivningen.
Kontaktoplysninger:
Behandling af personoplysninger
Vi behandler følgende personoplysninger :
1) Medlemsoplysninger:
– Almindelige personoplysninger:
o Registrerings- og kontaktoplysninger som navn, køn, adresse, indmeldelsesdato, telefonnummer, fødselsdato, e-mailadresse
2) Oplysninger om ledere og trænere:
– Almindelige personoplysninger:
o Kontaktoplysninger som adresse, telefonnummer og e-mailadresse
o Andre oplysninger om tillidsposter, andre hverv i relation til foreningen og bankkontonummer.
o
– Personoplysninger, der er tillagt en højere grad af beskyttelse:
o CPR-nummer
o Oplysninger om strafbare forhold ved indhentelse af børneattest
Her indsamler vi oplysninger fra
Normalt får vi oplysningerne fra dig. I nogle tilfælde kan der være andre kilder:
• Offentlige myndigheder, f.eks. nødvendige skatteoplysninger ved udbetaling af løn
• Idrættens hovedorganisationer, f.eks. oplysninger om klubskifter, karantæner og kursusdeltagelse.
Foreningens formål med behandling af dine personoplysninger
Vi behandler dine personoplysninger til bestemte formål, når vi har en lovlig grund.
Lovlige grunde til behandling er særligt:
• Foreningens berettigede (legitime) interesser i at behandle dine oplysninger (interesseafvejningsreglen)
• At det er nødvendigt for at opfylde en kontrakt med dig
• Behandling efter lovkrav
• Behandling med samtykke
Formålene:
1) Formål med behandling af medlemsoplysninger:
• Foreningens medlemshåndtering, herunder kontingentopkrævning
• Som led i foreningens idrætsaktiviteter og andre aktiviteter, herunder planlægning, gennemførelse og opfølgning
• Opfyldelse af lovkrav, herunder folkeoplysningsloven
• Levering af varer og ydelser du har bestilt
• Administration af din relation til os
2) Formål med behandling af oplysninger på ledere og trænere:
• Håndtering af trænernes og ledernes hverv og pligter i foreningen
• Overblik over og forbedring af erfaringer og kompetencer, herunder kurser
• Opfyldelse af lovkrav
• Udbetaling af løn, godtgørelser, refusioner og lignende
• Administration af din relation til os
Vi behandler kun personoplysninger ud fra legitime interesser
I det omfang vi behandler dine medlemsoplysninger på baggrund af interesseafvejningsreglen, vil denne behandling udelukkende være motiveret af berettigede (legitime) interesser som:
• Udøvelse af idrætsaktivitet, herunder udfærdigelse af holdkort, holdopstillinger, interne resultatlister m.v.
• Håndtering af dine medlemsrettigheder i henhold til vedtægterne m.v., herunder i forhold til generalforsamling
• Opfyldelse af medlemspligter, herunder opkrævning og betaling af kontingent m.v.
• Afholdelse af sociale arrangementer, sportslige aktiviteter samt andre aktiviteter
• Brug af situationsbilleder taget i foreningen, der afbilder en konkret aktivitet eller situation i foreningen
• Videregivelse af dine almindelige personoplysninger til specialforbund i DIF, til DGI samt til DGI’s landsdelskontorer, i relevant og nødvendigt omfang i forbindelse med idrætsaktivitet
• Da foreningen er medlem af idrætsorganisationer, sker der videregivelse af oplysninger om ledere og træner til disse, for at ledere og trænere kan modtage information og aktivitets- og kursustilbud fra disse idrætsorganisationer
• Af praktiske og administrative hensyn opbevarer vi dine almindelige medlemsoplysninger også i en periode efter din udmeldelse af foreningen
• Af hensyn til kontaktmuligheder kan der for børn og unge under 18 år behandles oplysninger om forældrene
• Bevaring af oplysninger med historisk værdi til statistik og lignende
Samtykke
Oftest vil vores behandling af dine personoplysninger basere sig på et andet lovligt grundlag end samtykke. Vi indhenter derfor kun dit samtykke, når det i sjældne tilfælde er nødvendigt for at behandle dine personoplysninger til de formål, der er beskrevet ovenfor.
Hvis vi indhenter dit samtykke, er det frivilligt, om du vil give samtykke, og du kan til enhver tid trække det tilbage ved at give os besked om det.
Når vi indhenter personoplysninger om børn og unge, foretager vi en vurdering af, om barnet selv er i stand til at afgive de pågældende personoplysninger. Hvis ikke, indhenter vi samtykke fra en forælder. Vores udgangspunkt er 15 år.
Indsamler vi personoplysninger på børn via informationstjenester (apps og sociale medier), kan børn fra og med de er fyldt 13 år selv afgive samtykke.
Videregivelse af dine personoplysninger
I forbindelse med idrætsaktivitet sker der videregivelse af oplysninger om deltagelse og resultater til relevante idrætsorganisationer.
Der sker videregivelse af oplysninger om ledere og trænere i relevant omfang til idrætsorganisationer, som foreningen er medlem af.
Vi videregiver ikke personoplysninger til firmaer til markedsføring uden dit samtykke.
Opbevaring og sletning af dine personoplysninger
Vi har forskellige behandlingsformål og opbevaringsperioder alt efter, om vi behandler dine personoplysninger som medlem af foreningen, som ulønnet leder eller træner eller som lønnet leder eller træner:
Medlemmer:
Vi vil opbevare dine personoplysninger i en periode fra medlemskabets ophør og i overensstemmelse med følgende kriterier:
• Af praktiske og administrative hensyn opbevarer vi dine almindelige medlemsoplysninger i op til 3 år efter kalenderåret for din udmeldelse af foreningen
Ulønnede ledere og trænere:
Vi vil opbevare dine personoplysninger i en periode fra ophøret af dit virke og i overensstemmelse med følgende kriterier:
• Af praktiske og administrative hensyn opbevarer vi dine almindelige medlemsoplysninger i op til 1 år efter dit virke er ophørt
Lønnede ledere og trænere:
Vi vil opbevare dine personoplysninger i en periode fra ophøret af dit virke og i overensstemmelse med følgende kriterier:
• Bogføringsbilag, herunder f.eks. lønbilag, skal gemmes i 5 år fra udløbet af det regnskabsår, som bilaget drejer sig om
• Andre relevante oplysninger til opfølgning og stillingtagen til eventuelle krav gemmes i 5 år efter arbejdet er ophørt
• Vi opbevarer dog oplysninger på såvel medlemmer, ledere og trænere til statistik og lignende, så længe de har historisk værdi.
Dine rettigheder
Du har en række særlige rettigheder efter persondataforordningen, når vi behandler personoplysninger om dig:
• Retten til at blive oplyst om behandlingen af data
• Retten til indsigt i egne personoplysninger
• Retten til berigtigelse
• Retten til sletning
• Retten til begrænsning af behandling
• Retten til dataportabilitet (udlevering af data i et almindeligt anvendt format)
• Retten til indsigelse
Du kan gøre brug af dine rettigheder, herunder gøre indsigelse mod vores behandling, ved at henvende dig til os. Vores kontaktoplysninger finder du øverst.
Hvis du f.eks. henvender dig med en anmodning om at få rettet eller slettet dine personoplysninger, undersøger vi, om betingelserne er opfyldt, og gennemfører i så fald ændringer eller sletning så hurtigt som muligt.
Du kan altid indgive en klage til en databeskyttelsestilsynsmyndighed, f.eks. Datatilsynet.
Revidering af privatlivspolitikken
Vi forbeholder os retten til at foretage ændringer i denne privatlivspolitik fra tid til anden. Ved ændringer vil datoen øverst i privatlivspolitikken blive ændret. Den til enhver tid gældende privatlivspolitik vil være tilgængelig på vores websted. Ved væsentlige ændringer vil du modtage meddelelse herom.
Denne privatlivspolitik er vedtaget af Brædstrup Ifs bestyrelse d. 24 maj.
VEDTÆGTER FOR BRÆDSTRUP IDRÆTSFORENING AF 1924
Folketinget har ved lov vedtaget, at alle idrætsforeninger fra den 1. juli 2005 skal indhente børneattest, før de ansætter trænere, instruktører og holdledere, som skal have direkte og vedvarende kontakt med børn under 15 år.
En børneattest indeholder oplysning om en eller flere straffelovsovertrædelser såsom:
Incest, samleje eller anden kønslig omgang med børn under 15.
Besiddelse af børnepornografi.
Blufærdighedskrænkelse over for børn under 15 år.
Der kan kun indhentes oplysninger på trænere, instruktører og holdledere, der giver Deres samtykke. Hvis den pågældende ikke giver sit samtykke, må han/hun ikke ansættes og virke i foreningen.
Brædstrup Idrætsforening af 1924 skal og vil selvfølgelig efterleve denne lov på forsvarlig vis i dagligdagen med udgangspunkt i nogle få og enkle leveregler om adfærd:
– Der skal altid være to voksne ledere med på klubbens ture, og ingen voksne sover i samme seng som børnene.
– Klubbens trænere og ledere klæder ikke om sammen med børnene.
– Ingen trænere eller ledere invitere børn med hjem privat, uden at forældrene er orienteret og der er to voksne tilstede.
– Man skal undgå seksuelt krænkende bemærkninger, og kun berøringer i tilknytning til idrætten er tilladt. Dvs. i forbindelse med instruktion, jubel eller trøst.
– På det overordnede plan bør klubben udvise åbenhed og udsende et signal om, at man altid kan komme til klubbens ledelse, hvis man har mistanke om et overgreb eller blot mener, at den almindelige adfærd i klubben bør diskuteres.
– Mobiltelefoner må ikke medbringes i omklædningsrum.
Udnævnt i 1949 – Rasmus Hansen
Udnævnt i 1949 – Antonius Mogensen
Udnævnt i 1954 – Chr. Rungholm
Udnævnt i 1984 – Ejner Søndergaard
Udnævnt i 1984 – Kresten Søndergaard
Udnævnt i 1984 – Ove Mikkelsen
Udnævnt i 1994 – Robert Pedersen
Udnævnt i 1999 – Egon Møller Jensen
Udnævnt i 1999 – Poul Erik Holm
Udnævnt i 1999 – Erik Pedersen
Udnævnt i 1999 – Frits Kristoffersen
Udnævnt i 2014 – Kurt Hansen
Udnævnt i 2014 – Frede Benfeldt
Udnævnt i 2014 – Poul Erik Mouritsen
Udnævnt i 2014 – Jens Frederik Jensen
Skal du holde fest men lige mangler pladsen, så fortvivl ikke!
Du lejer bare BIF teltet…